Tuesday, July 21, 2009

Coretan Pertama

Assalamua'laikum wbt..
Cubaan yang entah kali yg keberapa untuk menatari coretan di blog sendiri. Seperti kebanyakkan insan lain, adakalanya lebih mudah bagi aku untuk menzahirkan apa yg terbuku di hati pada screen bisu ini. Adalakalanya juga, perasaan resah dan gelisah yang terpendam akan terlerai dengan sendirinya bila-mana apa yang tersirat di hati dapat direalisasikan di sini.

Aku pernah menjadi seorang yang suka menulis dulu. Menulis dengan ertikata "menaip" butang2 kecil pada keyboard atau NB ku. Tidak dapat digambarkan kepuasan yang kita rasa apabila hasil nukilan sendiri ditatap oleh pembaca-pembaca lain. Dan kepuasan itu akan lebih dirasai apabila mendapat maklum balas dari teman-teman. Tidak kira sama ada maklum balas yang bersifat -ve atau sebaliknya.

Namun begitu, setelah agak lama tidak meluangkan masa untuk menari-narikan jari jemari di butang-butang kecil ini, minat ku untuk berkarya seakan pudar. "Krim kepala" sudah tepu, dan yang paling mendukacitakan aku, ada beberapa "hutang" yang belum aku jelaskan. Hutang pada diri sendiri dan hutang pada teman2 yang pernah menjadi pembaca dan pengkritik akan hasil tulisan ku yang tidak seberapa itu.

Besar harapan yang aku galaskan pada bahuku sendiri agar "Tarian" jari jemari ku kali ini akan berterusan supaya semua "hutang2" ku yang terdahulu dapat aku langsaikan. InsyaAllah..

0 comments:

  © Free Blogger Templates Cool by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP